Obchodné podmienky

Úvod KontaktObchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky


 

1. Základné informácie

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti: Monika Matejíková,adresa sídla: Jána Rašu 495, Budmerice IČO: 41997441, DIČ: 1070141402, zapísaná v Živnostenskom  registri pod č. 130-17888 ktoré vzdal Obvodný úrad v Peyinku dňa 11.8.2005 (ďalej ako „Predávajúci“) a Kupujúceho na strane druhej, pri kúpe tovaru ponúkaného na predaj v internetovom obchode www.monima.sk.  Prevádzkovateľom tohto internetového obchodu je predávajúci.

E-mail: monimatejikova@gmail.com

 

Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom internetového obchodu www.monima.sk uzatvorila platnú kúpnu zmluvu (ďalej len ako „Kupujúci“ alebo „Spotrebiteľ“, ak je ho v zmysle platného Občianskeho zákonníka možné považovať za spotrebiteľa).

 

Používaním internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva Kupujúci súhlas s týmito obchodnými podmienkami.


Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, resp. Obchodného zákonníka (v prípade ak Kupujúceho nie je možné považovať za Spotrebiteľa).

 

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia.

Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia / Úrad pre reguláciu sieťových odvetví / Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

2.1 Kupujúci objednáva tovar prostredníctvom internetového obchodu www.monima.sk prostredníctvom potvrdenia tlačidla Kúpiť s povinnosťou platby a aktívnym odkliknutím, že sa zoznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami.Kupujúci tým akceptuje cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke a zaväzuje sa ju dohodnutým spôsobom zaplatiť. Taktiež potvrdzuje, že sa oboznámil aj s reklamačným poriadkom.

 

Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku. Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar a previesť na Kupujúceho vlastnícke právo.

 

2.2 Kupujúci má právo stornovať objednávku, bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho.

 

2.3 Predávajúci potvrdí prijatie objednávky bez zbytočného odkladu na e-mail Kupujúceho uvedený v  objednávke. Toto potvrdenie sa podľa § 6 ods. 1 Zákona č. 102/2014 Z.z považuje za potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.

2.4 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a úplným zaplatením kúpnej ceny. Nadobudnutím vlastníckeho práva na Kupujúceho prechádza  aj nebezpečenstvo za škodu, náhodnú skazu a náhodné zhoršenie tovaru.

2.5  Pri každej objednávke musí Kupujúci uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, počet kusov. Tieto údaje budú v zmysle Zákona č. 18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov a s Nariadením Európskeho parlamentu a rady  (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe. Akékoľvek sprístupňovanie osobných údajov je vždy len za účelom vybavenia konkrétnej objednávky, a teda je možné poskytnutie údajov banke či doručovateľským službám.

 

2.6 V prípade ak Predávajúci nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar uhradená, zašle ju Predávajúci Kupujúcemu naspäť bankovým prevodom v čo najkratšom čase.

 

3. Platba a doručovanie tovaru
3.1 Cena tovaru uvedená na internetovom obchode je konečná, vrátane DPH.

 

3.2 Kupujúci berie na vedomie, že znáša náklady spojené s doručením objednávky, t.j. poštovné, okrem prípadov, kedy je výslovne uvedené, že náklady spojené s doručením objednávky sú započítané v cene tovaru, alebo zdarma.

 

3.3  V prípade, že by sa vyskytli nepredvídateľné okolnosti, Predávajúci si vyhradzuje právo na predĺženie dodacej lehoty, o  čom bude Kupujúceho včas informovať. 

3.4 Spôsob dopravy si volí Kupujúci sám pri vytváraní objednávky v internetovom obchode Predávajúceho.

 

3.5 Výška nákladov na dopravu bude oznámená Kupujúcemu pri overovaní objednávky.

 

3.6 Za tovar objednaný cez tento internetový obchod môže Kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi: v hotovosti, alebo prevodom na účet predávajúceho.


3.7 Ku každej objednávke bude priložená faktúra vystavená na Kupujúceho, podľa údajov, ktoré uviedol v záväznej objednávke.

 

3.8 Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorenie dodania objednaného tovaru zavinené doručovateľom a za poškodenie zásielky zavinené doručovateľom. Rovnako nenesie zodpovednosť za nesprávne uvedenú adresu prijímateľa ani nepredvídateľné okolnosti, ktoré skomplikovali doručenie objednaného tovaru.

 

4. Preberanie tovaru

4.1. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke. V opačnom prípade je Predávajúci oprávnený požadovať náhradu účelne vynaložených nákladov súvisiacich s expedovaním objednávky.

 

4.2. Pri preberaní tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, Kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať Predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.

 

5. Záručná doba a výmena tovaru

 

5.1 Predávajúci poskytuje záruku na tovar 24 mesiacov. V prípade, že Kupujúci je právnická osoba záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že tovar pri prevzatí Kupujúcim neodpovedá kúpnej zmluve, je Kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť Predávajúceho. Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté bežným používaním či nesprávnym použitím výrobku.

 

5.2 Za dôvod reklamácie sa neuznáva opotrebovanie tovaru praním, ktoré časom prirodzene mení vzhľad výrobku.

 

5.3 Tovar, ktorý Kupujúci požaduje vymeniť musí byť nepoškodený. Vždy odporúčame kontaktovať Predávajúceho dopredu e-mailom, prípadne telefonicky, neposielať tovar poštou na dobierku, takáto zásielka nebude prevzatá. Žiadosť o výmenu tovaru musí obsahovať meno a priezvisko, adresu, číslo objednávky, dátum objednania. 

6. Odstúpenie od zmluvy

 

6.1. V súlade s ustanovením § 7 (zákon č.108/2014) má Spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy najneskôr do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Odstúpenie od zmluvy musí byť písomné a musí byť doručené na korešpondenčnú adresu predávajúceho:


Monika Matejíková

Jána Rašu 495

90086 Budmerice

 

Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať meno a  priezvisko, adresu, číslo objednávky, dátum objednania a číslo bankového účtu kupujúceho.

 

 

 

6.2. Tovar nesmie byť poškodený, používaný.

Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia sa späť.

 

6.3. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností Kupujúceho, Predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar vráti Kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ nebol dohodnutý iným spôsobom.

 

6.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty, t.j. štrnásty deň odo dňa prevzatia tovaru. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Spotrebiteľ.

 

6.5 Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť vzájomne poskytnuté plnenia, pričom Spotrebiteľ znáša iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu.

 

6.6 Platby zaplatené platobnou kartou budú Spotrebiteľovi vrátené na účet, z ktorého boli platby vykonané. Platby za tovar objednaný na dobierku budú vrátené na účet, ktorý Spotrebiteľ uvedie vo Formulári o odstúpení od zmluvy. Tovar vrátený spôsobom na dobierku Predávajúci nepreberie a Spotrebiteľovi platby nevráti.

 

6.7 Predávajúci má právo vrátený tovar neprijať a kúpnu cenu nevrátiť, ak Spotrebiteľ vráti tovar poškodený, nosený, s odstrihnutými visačkami, resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v akom ho Spotrebiteľ alebo ním poverená tretia osoba prevzala. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

 

 

 

7. Reklamácia tovaru

 

7.1 Pri odstúpení od zmluvy je Kupujúci povinný v rámci zákonnej záruky, preukázať uzatvorenie kúpnej zmluvy s Predávajúcim dokladom o kúpe. Faktúra môže byť priložená k  tovaru alebo zaslaná elektronicky a zároveň slúži ako dodací a záručný list.

 

7.2  V prípade ak si Kupujúci praje uplatniť právo na reklamáciu tovaru je povinný o tom písomne upovedomiť Predávajúceho formou vyplneného reklamačného formuláru:

 

 

Kupujúci je povinný zaslať reklamovaný tovar spolu s vyplneným reklamačným formulárom.

 

7.3 Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že Kupujúci zistí, že tovar pri prevzatí nezodpovedá kúpnej zmluve, je Kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť Predávajúceho.

 

7.4 Ak Kupujúci zistí chybu tovaru, ktorá sa vyskytne po kúpe, je povinný ju oznámiť Predávajúcemu bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo Kupujúceho na reklamáciu tovaru zanikne. Ak sa jedná o chybu odstrániteľnú, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje Predávajúci a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže požadovať  namiesto odstránenia chyby výmenu chybnej veci za bezchybnú ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby a ak je daný tovar skladom.

Ak sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má Kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

 

7.5 V prípade reklamácie nie je potrebné pôvodné balenie.

 

7.6 Tovar, ktorý chce Kupujúci reklamovať sa neposiela na dobierku, takáto zásielka nebude zo strany Predávajúceho prijatá.

 

7.7 Informáciu o vybavení reklamácie dá Predávajúci Kupujúcemu písomne do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

 

7.8 Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie.

 

8 Záverečné ustanovenia

Predávajúcisi vyhradzuje právo na akúkoľvek zmenu všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny všeobecných nákupných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke www.monima.sk.

 

Ochrana osobných údajov

 

8.1 Predávajúci je v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (ďalej len “GDPR”) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon”) prevádzkovateľom informačného systému, v ktorom spracúva osobné údaje Kupujúcich na účely plnenia kúpnej zmluvy, uzavretej medzi
Predávajúcim a Kupujúcim podľa čl. 2 týchto obchodných podmienok. Kupujúci uvedením súhlasu s týmito obchodnými podmienkami pri odoslaní objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s informáciami o spracúvaní osobných údajov podľa § 15 a svojimi právami ako dotknutej osoby podľa § 28 Zákona

 

 

8.2 Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov je plnenie zmluvy medzi Kupujúcim a prevádzkovateľom podľa § 13 ods. 1 písm. b) Zákona.

 

8.3 Účelom spracovania osobných údajov je

  • vybavenie objednávky Kupujúceho a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Kupujúcim a Prevádzkovateľom; pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa, kontakt), poskytnutie osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzavretie a plnenie zmluvy, bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju zo strany prevádzkovateľa plniť.
  • zasielanie obchodných oznamov a výkon ďalších marketingových aktivít.

 

8.4Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje

  • po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Kupujúcim a Prevádzkovateľom a uplatňovanie nárokov z týchto zmluvných vzťahov (po dobu 5 rokov od ukončení zmluvného vzťahu).
  • po dobu, než je odvolaný súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely marketingu, najdlhšie 5 rokov, ak sú osobné údaje spracovávané na základe súhlasu.

Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov Prevádzkovateľ osobné údaje vymaže.

 

8.5 Príjemcovia osobných údajov (subdodávatelia prevádzkovateľa) sú osoby

  • podieľajúce sa na dodávaní tovaru / služieb / realizácii platieb na základe zmluvy,
  • zaisťujúce služby prevádzkovania internetového obchodu (Atomer) a ďalšie služby v súvislosti s prevádzkovaním internetového obchodu,
  • zaisťujúce marketingové služby.

 

8.6 Kupujúci má tieto práva

a) právo na prístup ku svojím osobným údajom podľa § 21 Zákona,

b) právo na opravu osobných údajov podľa § 22 Zákona, poprípade obmedzenie spracovania podľa § 24 Zákona,

c) právo na vymazanie osobných údajov podľa § 23 Zákona,

d) právo vzniesť námietku proti spracovaniu podľa § 27 Zákona,

e) právo na prenositeľnosť údajov podľa § 26 Zákona,

f) právo odvolať súhlas so spracovaním písomne alebo elektronicky na adresu alebo email prevádzkovateľa: info@uniqque.sk

 

8. 7Správca sa zaväzuje prijať vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu osobných údajov, aby nedošlo k neoprávnenému prístupu k týmto údajom alebo k ich strate. Správca prehlasuje, že k osobným údajom budú mať prístup len oprávnené osoby povinné zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch.

 

8. 8 Odoslaním objednávky z internetového obchodu potvrdzujete, že ste sa s podmienkami ochrany osobných údajov oboznámili a bezvýhradne s nimi súhlasíte. Správca si vyhradzuje právo meniť tieto podmienky. Aktuálna verzia podmienok je zverejnená na internetových stránkach správcu.

 

Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa  9.9.2020

 

 

Reklamačný protokol 

Copyright 2020 - 2025 © monima.sk